۹ درصد از ساکنان امارات متحده عربی در مقابل کرونا واکسینه شدند

امارات پس از اسرائیل، گسترده‌ترین برنامه واکسیناسیون در سطح جمعیت خود را اجرا کرده است

واکسیناسیون عمومی در امارات از یک ماه پیش آغاز شده است- AFP

تازه‌ترین اطلاعات از روند جهانی واکسیناسیون در مقابل ویروس کرونا نشان می‌دهد که تقریبا ۹ درصد از ساکنان امارات متحده عربی واکسینه شده‌اند.

امارات هم‌اکنون در رتبه دوم واکسیناسیون به نسبت جمعیت پس از اسرائیل است.

واکسیناسیون عمومی در امارات از یک ماه پیش آغاز شده است.

در اسرائیل حدود ۱۶ درصد از جمعیت تاکنون واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و این کشور با فاصله بسیار زیاد پیشتاز اجرای طرح واکسیناسیون عمومی کرونا در جهان است.

در جایگاه سوم جهانی، کشور بحرین قرار دارد که ۳.۷۵ درصد جمعیتش را واکسینه کرده است.

ایالات متحده آمریکا با ۱.۴۶ درصد و انگلستان با ۱.۳۹ درصد در رتبه‌های چهارم و پنجم قرار دارند.

با وجود آغاز واکسیناسیون عمومی در کشورهای جهان، روند انجام آن با کندی به پیش می‌رود. یکی از مهم‌ترین دلایل این امر آن است که فرایند انتقال و توزیع واکسن آسان نیست و به آماده‌سازی‌های لجستیکی نیاز دارد. به عنوان مثال واکسن فایزر-بایون‌-تک برای حمل و نقل به یخچال‌های مخصوص نیاز دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گزارش‌های جهانی  نشان می‌دهد که روند توزیع واکسن تا مدتی نسبتا طولانی، تسهیل نخواهد شد و به همین دلیل کشورها باید همچنان اولویت را به اقدامات احتیاطی و مقررات سختگیرانه بهداشتی بدهند.

وضعیت کنونی بریتانیا و بازگشت این کشور به سومین دوره قرنطینه سراسری نشان می‌دهد که جهان برای وداع با ویروس کرونا راه آسانی در پیش ندارد. بریتانیا نخستین کشور اروپایی بود که واکسیناسیون کرونا را آغاز کرد و هم‌اکنون پیشتاز این امر در میان کشورهای اروپایی است.

از سوی دیگر پروتکل‌های تزریق واکسن کرونا ایجاب می‌کند تا بخشی از کادر درمان برای نظارت بر روند انجام آن اختصاص یابند و اگر کشوری با موج سهمگین رشد بیماران و شیوع مواجه باشد، لاجرم توان اندکی برای اجرای گسترده طرح واکسیناسیون ملی خواهد داشت.  

بیشتر از جهان